The Wonderful Tourism Spots In Batang For Idul Fitri Holidays 2019


There are some tourism spots you can visit to spend your Idul Fitri feast day this year 2019 in Batang Regency Central Java. Batang is wellknown for its landscapes troughout the territories. If you live in Batang and you have not visited the sites yet, or you are the people outside Batang, you can try to visit the following recommended spots to be choses for your holidays in this Idulfitri day

Here are some popular tourism objects spread in Batang:

tourism spots you can visit to spend your Idul Fitri feast day this year  The Wonderful Tourism Spots in Batang  for Idul Fitri Holidays 2019
We spend our holidays at Pagilaran Tea Garden in Blado Batang

1
Batang Dolphin center.
This is the interesting place to visit. It is near Batang town. It is located in Klidang Lor Batang subdistrict, Sigandu beach. This place is for preservation of unique animals in Indonesia such as Rhinos, elephants, tigers, birds, etc. Here you can also watch the most fascinating show, it is the dolphin shows to entertain the visitor here.


2
Ujung Negoro Beach
One of the nicest tourism spots you have to visit is Ujung Negoro Beach. It is located in Ujung Negoro Village, Kandeman Subdistrict, Batang. It is near the great PLTU Batang. You can enjoy both of sunrise and sunset, play at the beach, swim, make sand castles, or just see the wonderful sceneries around. Here you can also visit the graveyard of Sunan Maulana Maghribi.


3
Pagilaran Tea Garden
This tourism object is located in Blado subdistrict.Although It is Far away from the town of Batang, you will not be disappointed if you arrive here. The place is cold and fresh. The view is wonderful. You can see the tea plants everywhere covered the site. You can play flying fog here, cross the hanging bridge, enjoy the amazing landscapes, etc. There is a mosque nearby, and you can buy food and drinks here. The are also friedly.


4.
Jembatan Buntu Sengon
Jembatang Buntu Sengon is a new site for refreshing. It is located in Sengon Village, Subah Subdistrict, Batang. You will not be diappointed to visit here for the views are wonderful. As you can see, there is an amazing landscape with a river on it. It is a good place to take wonderful pictures, too.


5
Pandang Sri Gunung
This is one of the new spots appears in Batang recently. Many people have already visited here. It is situated in Banyuputih Batang. There are nice views you can see here. The place is just like a interesting park. There are some pretty flowers and plants here. It is a good site to take pictures with your family, you can relax and have sightseeing as well.


6
Rumah Pohon Tombo
Rumah Pohon Tombo (The tree house) is located in Tombo Village, Bandar Subdistrict, Batang. It is on of interesting spots in this regency. You can have amazing views looking from the up tree house, with some path ways around it.


7
Sikembang
Have ever heard about the beautiful site in Sikembang Batang? Or may be you have been there for sightseeing with your family? It is one of the spots for family recreation appears lately. This tourism objects offer the natural forest views, pine trees. There are some facilities and games for children. The cold and fresh air around it, gives such comfortable atmospere here. The place is also suitable for taking pictures. This place is usually crowded in holidays. The most crowded ones is in On Idulfitri Days, Idul Fitri or syawalan.


8
Bandar Eco Park
This wonderful site is for family recreation in such a nice park. It also provides great swimming pool for adults and children. It is located in Bandar Subdistict, Batang. It is one of the recommended place to visit duing the holidays, especiallay on Idulfitri day 2019 Idul Fitri in Batang regency.

There are some other tourism spots I can not mention one by one. But the spots I mentioned above is recommended to be visited. To spend your holidays, Idulfitri days, Idul Fitri 2019, you can consider to visit those tourism objects above. If we can still spend our Idulfitri days in our regency, why should we go outside?

Hopefully, this short article about the destination or tourism spots in Batang regency will be warmly accepted by the readers in this blog. I hope you can soon visit the sites. Thanks for coming here. Have a nice holidays!

Versi Bahasa Indonesia
Ada beberapa kawasan wisata yang bisa Anda kunjungi untuk menghabiskan hari raya Idul Fitri Anda tahun ini 2019 di Kabupaten Batang Jawa Tengah. Batang terkenal dengan bentang alamnya di seluruh wilayah. Jika Anda tinggal di Batang dan belum mengunjungi situsnya, atau Anda yaitu orang-orang di luar Batang, Anda bisa mencoba mengunjungi tempat-tempat yang disarankan sebagai kawasan liburan Anda di hari Idulfitri ini.

Berikut ini beberapa objek wisata terkenal yang tersebar di Batang:

1 Batang Dolphin Center.
Ini yaitu kawasan yang menarik untuk dikunjungi. Itu erat kota Batang. Terletak di Kecamatan Klidang Lor Batang, Pantai Sigandu. Tempat ini yaitu untuk pelestarian hewan-hewan unik di Indonesia seolah-olah Badak, gajah, harimau, burung, dll. Di sini Anda juga bisa menyaksikan pertunjukan yang paling menarik, itu yaitu pertunjukan lumba-lumba untuk menghibur pengunjung di sini.

2 Pantai Ujung Negoro
Salah satu kawasan wisata terbaik yang harus Anda kunjungi yaitu Pantai Ujung Negoro. Terletak di Desa Ujung Negoro, Kecamatan Kandeman, Batang. Itu erat PLTU Batang besar. Anda bisa menikmati matahari terbit dan terbenam, bermain di pantai, berenang, menciptakan istana pasir, atau hanya melihat pemandangan indah di sekitarnya. Di sini Anda juga bisa mengunjungi kuburan Sunan Maulana Maghribi.

3 Kebun Teh Pagilaran
Objek wisata ini terletak di Kecamatan Blado. Meskipun Jauh dari kota Batang, Anda tidak akan kecewa jikalau tiba di sini. Tempatnya masbodoh dan segar. Pemandangannya luar biasa. Anda bisa melihat tanaman teh di mana-mana menutupi situs. Anda bisa bermain kabut terbang di sini, melintasi jembatan gantung, menikmati pemandangan menakjubkan, dll. Ada sebuah masjid di dekatnya, dan Anda bisa membeli kuliner dan minuman di sini. Juga goreng.

4. Jembatan Buntu Sengon
Jembatang Buntu Sengon yaitu situs gres untuk menyegarkan. Terletak di Desa Sengon, Kecamatan Subah, Batang. Anda tidak akan diappointed untuk mengunjungi di sini karena pemandangannya sangat indah. Seperti yang Anda lihat, ada pemandangan menakjubkan dengan sungai di atasnya. Ini yaitu kawasan yang baik untuk mengambil foto yang anggun juga.

5 Pandang Sri Gunung
Ini yaitu salah satu kawasan gres yang muncul di Batang baru-baru ini. Banyak orang sudah berkunjung ke sini. Terletak di Banyuputih Batang. Ada pemandangan anggun yang bisa Anda lihat di sini. Tempat itu seolah-olah taman yang menarik. Ada beberapa bunga dan tanaman elok di sini. Ini yaitu situs yang anggun untuk berfoto bersama keluarga, Anda bisa bersantai dan jalan-jalan juga.

6 Rumah Pohon Tombo
Rumah Pohon Tombo (Rumah pohon) terletak di Desa Tombo, Kecamatan Bandar, Batang. Itu yaitu salah satu kawasan menarik di kabupaten ini. Anda bisa mempunyai pemandangan menakjubkan dari atas rumah pohon, dengan beberapa jalan setapak di sekitarnya.

7 Sikembang
Pernah mendengar perihal situs yang indah di Sikembang Batang? Atau mungkin Anda pernah ke sana untuk jalan-jalan bersama keluarga? Ini yaitu salah satu kawasan rekreasi keluarga muncul belakangan ini. Objek wisata ini memberikan pemandangan hutan alam, pohon pinus. Ada beberapa kemudahan dan permainan untuk anak-anak. Udara masbodoh dan segar di sekitarnya, memberikan atmospere yang nyaman di sini. Tempat ini juga cocok untuk mengambil gambar. Tempat ini biasanya ramai di hari libur. Yang paling ramai yaitu pada Hari Lebaran, Idul Fitri atau syawalan.

8 Bandar Eco Park
Situs yang luar biasa ini untuk rekreasi keluarga di taman yang bagus. Ini juga menyediakan bak renang yang anggun untuk orang cukup umur dan anak-anak. Terletak di Bandar Subdistict, Batang. Ini yaitu salah satu kawasan yang direkomendasikan untuk mengunjungi duing liburan, terutama pada hari Idulfitri 2019 Idul Fitri di Kabupaten Batang.

Ada beberapa kawasan wisata lain yang tidak bisa aku sebutkan satu persatu. Tetapi tempat-tempat yang aku sebutkan di atas direkomendasikan untuk dikunjungi. Untuk menghabiskan liburan Anda, hari Lebaran, Idul Fitri 2019, Anda bisa mempertimbangkan untuk mengunjungi objek wisata tersebut di atas. Jika kita masih bisa menghabiskan hari-hari Idulfitri di kabupaten kita, mengapa kita harus pergi keluar?
Semoga artikel singkat ini perihal destinasi atau kawasan wisata di Kabupaten Batang akan disambut hangat oleh pembaca di blog ini. Saya harap Anda bisa segera mengunjungi situs-situs tersebut. Terima kasih sudah tiba ke sini. Semoga liburanmu menyenangkan! (Translated by Google Translate).

Belum ada Komentar untuk "The Wonderful Tourism Spots In Batang For Idul Fitri Holidays 2019"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel